Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 20 kwietnia 2024 16:17

Pozycjonowanie stron w wyszukiwarce – co należy wiedzieć o pozycjonowaniu?

Pozycjonowanie stron w wyszukiwarce to zabieg marketingowy mający na celu poprawę pozycji strony w wyszukiwaniach Google, po wykorzystaniu określonej frazy. Wyższa pozycja przekłada się na polepszoną widoczność oraz zwiększenie ruchu w obrębie witryny, a co za tym idzie, przyciąga nowych czytelników na blogi oraz klientów do sklepów i innych przedsiębiorstw działających w pełnym lub częściowym zakresie w internecie. Czy SEO to dobra forma reklamy? Z jakich etapów składa się pozycjonowanie stron internetowych? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w poniższym artykule.
  • 16.12.2020 13:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Pozycjonowanie stron w wyszukiwarce – co należy wiedzieć o pozycjonowaniu?

Pozycjonowanie na tle innych rodzajów reklamy

Jeżeli chodzi o kwestię reklamy, w obecnych czasach najpotężniejszym kanałem marketingowym wciąż jest telewizja – kwoty przeznaczane na reklamę za pośrednictwem tej platformy stanowią na rok 2020 około 46% udziałów w całości rynku. Niemniej, kiedy weźmiemy pod uwagę koszty wyreżyserowania, nagrania oraz emisji spotu reklamowego i przyrównamy je do kosztów marketingu za pośrednictwem internetu, zauważyć można, że druga platforma jest dostępna dla znacznie szerszego grona klientów.

Warto zwrócić uwagę również na fakt, że podobnie jak w przypadku reklam zamieszczanych w magazynach oraz czasopismach o ściśle określonej tematyce, pozycjonowanie stron w wyszukiwarce skierowane jest do odbiorców o szczególnych zainteresowaniach. Oznacza to, że osoby wpisujące daną frazę wyszukiwania będą znacznie bardziej skłonni do zapoznania się z ofertą firmy, proponującą usługi z interesującej ich dziedziny, niż przypadkowi odbiorcy reklamy telewizyjnej.

Na czym polega pozycjonowanie stron w wyszukiwarce?

Pozycjonowanie SEO koncentruje się niemal całkowicie na zwiększaniu widoczności wyłącznie poprzez wyszukiwanie z użyciem oprogramowania pochodzącego od Google. Wynika to z faktu, że współcześnie z Google korzysta ponad trzynaście razy więcej użytkowników, niż ze wszystkich pozostałych wyszukiwarek razem wziętych.

Na cały proces składają się etapy, takie jak:

- Wybór właściwych fraz kluczowych, najtrafniej oddających charakter oferty danej firmy.

- Weryfikacja oraz optymalizacja techniczna witryny internetowej.

- Poszerzanie zawartości strony, poprzez tworzenie unikalnych, wartościowych merytorycznie treści.

- Tworzenie połączeń linkowych w obrębie strony oraz odnośników do witryn zewnętrznych.

- Analiza dotychczasowej strategii marketingowej.

Pozycjonowanie funkcjonujące w oparciu o algorytmy wyszukiwarki Google to proces niezwykle złożony, składający się z wielu etapów – z których każdy wymaga stałego nadzoru, ze strony zespołu odpowiednio wykwalifikowanych analityków. Jest to niezbędne, ponieważ SEO nie gwarantuje stałej lokaty w wyszukiwaniach. W zależności od pozycjonowania konkurencyjnych stron nasza pozycja może przemieszczać się w górę bądź też w dół, co zmusza do stałego monitorowania oraz analizowania aktualnych trendów wyszukiwań wśród internautów.

Wypozycjonowanie strony samodzielnie stanowi rzecz niezwykle trudną, dlatego najlepiej będzie skorzystać z pomocy doświadczonej agencji SEO, takiej jak na przykład firma Artefakt.pl. Zapraszamy do zapoznania się z ofertą!

Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl

Materiał Partnera