Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 12 maja 2025 06:57
Reklama

Jak wypromować sklep internetowy w Google?

Każda firma, która posiada sklep internetowy musi zadbać o jego widoczność w Google. Pozycjonowanie sklepów internetowych to ogół działań, mających na celu zwiększenie widoczności sklepu internetowego w wyszukiwarce Google. To właśnie ona wskazuje użytkownikom, gdzie znajdą odpowiedzi na swoje pytania, a przede wszystkim gdzie znajdą poszukiwane przez siebie produkty. Sklepy internetowe powinny dążyć do tego, aby znaleźć się na pierwszej stronie naturalnych wyników wyszukiwania Google. Pozycjonowanie ecommerce to również dbałość o to, aby strona sklepu była widoczna na jak największą liczbę słów kluczowych. Pozycjonowanie sklepów internetowych zwiększa ich popularność. Pod warunkiem, oczywiście, że wykonywane jest zgodnie z regułami działania wyszukiwarki Google.
  • 10.12.2021 13:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Jak wypromować sklep internetowy w Google?

Pozycjonowanie sklepów to działanie długofalowe – jego wyniki możemy zauważyć najwcześniej po kilku miesiącach. Mimo że jest to proces dość skomplikowany, wymagający dużej wiedzy i nakładów finansowych, to jest też szansą na zaistnienie w Internecie. Pozycjonowanie sklepu internetowego powinno stać się dla firmy chcącej zaistnieć w Internecie, jednym z kluczowych działań. Dzięki niemu staniemy się widoczni w sieci.

Kiedy i komu zlecić pozycjonowanie sklepu internetowego

Pozycjonowanie sklepu wymaga wiedzy i doświadczenia, dlatego najlepiej zlecić je specjalistom – agencji SEO. Celem pozycjonowania e-commerce jest ukazanie firmy, jako eksperta w konkretnej dziedzinie i dotarcie do potencjalnych klientów. Dzięki współpracy z agencją SEO przedsiębiorca może skupić się na innych aspektach biznesu i zwiększyć swoje przychody. Bardzo ważna jest również analiza widoczności w wynikach wyszukiwania i efektów wcześniej realizowanych działań. Do tego służy audyt SEO, dzięki któremu będzie wiadomo, co można zmienić.

Pozycjonowanie ecommerce z wykorzystaniem long tail

Long tail, czyli w wolnym tłumaczeniu długi ogon, to określenie na długie frazy, czyli takie, które składają się z kilku wyrazów. To jedna ze strategii stosowanych przez agencje SEO przy pozycjonowaniu e-commerce, która ma znaczenie szczególnie w przypadku pozycjonowania sklepu internetowego. Bardzo często łatwiejsze jest pozycjonowanie sklepu na frazy long tail niż na frazy ogólne. Frazy ogólne charakteryzują się dużą konkurencyjnością, a co za tym idzie – znacznie trudniej się na nich wybić. Z kolei frazy long tail przekładają się na o wiele bardziej wartościowy ruch, a co za tym idzie – na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym. Żeby pokazać różnicę pomiędzy frazą ogólną a frazą long tail, weźmiemy pod uwagę frazy kluczowe:

  • Lustro okrągłe
  • Lustro okrągłe z podświetleniem

W przypadku tych dwóch fraz o wiele łatwiejszą do wypozycjonowania frazą będzie fraza z długiego ogona, czyli „lustro okrągłe z podświetleniem do łazienki”. Jest ona o wiele mniej konkurencyjna od frazy ogólnej „lustro okrągłe”, przez co osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania Google będzie dużo prostsze i szybsze.

Pozycjonowanie sklepów, ich optymalizacja to ciągła praca, mająca na celu wprowadzanie istotnych zmian, zarówno tych pod kątem treści, jak i SEO technicznego, dotyczącego konstrukcji i poszczególnych elementów strony internetowej. Specjaliści SEO dostarczają również pomocnych wskazówek na temat tego, co ich zdaniem należy zmienić lub wdrożyć w sklepie internetowym.

Wartościowa strona, w której o pozycjonowanie każdego dnia dbają specjaliści SEO, oraz taka, która dostarcza odpowiedzi na pytania klientów, będzie pojawiać się wysoko w pozycjach wyszukiwania i dzięki której będziemy widoczni. To z kolei ma wpływ na wzrost ruchu w sklepie, za którym idzie także zwiększona sprzedaż.

 

--- Artykuł sponsorowany ---


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama