Pozycjonowanie sklepów to działanie długofalowe – jego wyniki możemy zauważyć najwcześniej po kilku miesiącach. Mimo że jest to proces dość skomplikowany, wymagający dużej wiedzy i nakładów finansowych, to jest też szansą na zaistnienie w Internecie. Pozycjonowanie sklepu internetowego powinno stać się dla firmy chcącej zaistnieć w Internecie, jednym z kluczowych działań. Dzięki niemu staniemy się widoczni w sieci.
Kiedy i komu zlecić pozycjonowanie sklepu internetowego
Pozycjonowanie sklepu wymaga wiedzy i doświadczenia, dlatego najlepiej zlecić je specjalistom – agencji SEO. Celem pozycjonowania e-commerce jest ukazanie firmy, jako eksperta w konkretnej dziedzinie i dotarcie do potencjalnych klientów. Dzięki współpracy z agencją SEO przedsiębiorca może skupić się na innych aspektach biznesu i zwiększyć swoje przychody. Bardzo ważna jest również analiza widoczności w wynikach wyszukiwania i efektów wcześniej realizowanych działań. Do tego służy audyt SEO, dzięki któremu będzie wiadomo, co można zmienić.
Pozycjonowanie ecommerce z wykorzystaniem long tail
Long tail, czyli w wolnym tłumaczeniu długi ogon, to określenie na długie frazy, czyli takie, które składają się z kilku wyrazów. To jedna ze strategii stosowanych przez agencje SEO przy pozycjonowaniu e-commerce, która ma znaczenie szczególnie w przypadku pozycjonowania sklepu internetowego. Bardzo często łatwiejsze jest pozycjonowanie sklepu na frazy long tail niż na frazy ogólne. Frazy ogólne charakteryzują się dużą konkurencyjnością, a co za tym idzie – znacznie trudniej się na nich wybić. Z kolei frazy long tail przekładają się na o wiele bardziej wartościowy ruch, a co za tym idzie – na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym. Żeby pokazać różnicę pomiędzy frazą ogólną a frazą long tail, weźmiemy pod uwagę frazy kluczowe:
- Lustro okrągłe
- Lustro okrągłe z podświetleniem
W przypadku tych dwóch fraz o wiele łatwiejszą do wypozycjonowania frazą będzie fraza z długiego ogona, czyli „lustro okrągłe z podświetleniem do łazienki”. Jest ona o wiele mniej konkurencyjna od frazy ogólnej „lustro okrągłe”, przez co osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania Google będzie dużo prostsze i szybsze.
Pozycjonowanie sklepów, ich optymalizacja to ciągła praca, mająca na celu wprowadzanie istotnych zmian, zarówno tych pod kątem treści, jak i SEO technicznego, dotyczącego konstrukcji i poszczególnych elementów strony internetowej. Specjaliści SEO dostarczają również pomocnych wskazówek na temat tego, co ich zdaniem należy zmienić lub wdrożyć w sklepie internetowym.
Wartościowa strona, w której o pozycjonowanie każdego dnia dbają specjaliści SEO, oraz taka, która dostarcza odpowiedzi na pytania klientów, będzie pojawiać się wysoko w pozycjach wyszukiwania i dzięki której będziemy widoczni. To z kolei ma wpływ na wzrost ruchu w sklepie, za którym idzie także zwiększona sprzedaż.