Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 4 maja 2025 17:46
Reklama Advertisement

Kilka sposobów na skuteczną reklamę ulotkową

Z ulotkami spotykamy się każdego dnia, czasami nawet ich nie zauważamy, jednak nadal jest to jedna z popularniejszych metod reklamowania firmy, wydarzenia, szkolenia itd. Niestety ulotki nie zawsze przynoszą taki efekt, jaki zamierzył sobie ten, kto był ich nadawcą. Jakie są najczęstsze błędy podczas produkowania i rozprowadzania ulotek? Na co uważać, kiedy chcemy dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych odbiorców produktów i usług.
  • 05.04.2018 14:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Kilka sposobów na skuteczną reklamę ulotkową
  1. Brak definicji odbiorcy

Strzelanie na oślep nigdy nie jest dobre. Szansa na osiągnięcie sukcesu jest o wiele większa wtedy, kiedy wiemy, kim jest odbiorca, a także, jakie są jego preferencje i zachowanie. Należy odpowiedzieć sobie na pytanie: w jakim wieku są odbiorcy, jaka jest ich płeć, zainteresowanie, preferencje zakupowe, a także status majątkowy. Pod tym kątem dobieramy miejsce roznoszenia ulotek, jak również czas dystrybucji tych materiałów.

  1. Projekt ulotki bez planu

Odbiorcy ulotek muszą otrzymać przekaz, który przyciągnie ich uwagę. Taki, który nie zostanie pominięty, a wręcz przeciwnie przykuje uwagę i zapadnie w pamięci. Musi być tak zrobiony, aby odbiorca chciał sprawdzić, czego dotyczy dana ulotka. Dlatego też ważne jest, aby najważniejsze informacje były czytelne i łatwe do odszukania. Ich kolorystyka, znajdujące się na niej grafiki powinny współgrać z kolorystyką danej firmy, a także z jej logo.

W treści ulotki muszą zostać zawarte informacje takie jak: adres reklamującej się firmy, telefon kontaktowy, a także inne ważne dane.

  1. Ulotki roznoszone w nachalny sposób

Nie tylko forma ulotki ma duże znaczenie, ale również sposób jej kolportażu. Przede wszystkim nie może ono być zbyt nachalne, ponieważ przyniesie efekt odmienny od zamierzonego. Negatywnie odbierana jest sytuacja, kiedy umieszcza się np. ulotki na klamkach drzwi wejściowych do mieszkań. Nie warto też wkładać ich do przepełnionych korespondencją skrzynek pocztowych, gdyż nie tylko najprawdopodobniej zostaną pominięte, ale też mogą być negatywnie kojarzone.

Bardzo dobrym pomysłem jest rozdawanie ulotek w miejscach, w których przebywają nasi potencjalni klienci. Jeżeli planujemy zareklamować usługi droższe i wyższego rzędu, takie jak np. specjalistyczne masaże, wówczas kolportujemy ulotki w miejscach zamieszkania tych osób, np. prywatnych strzeżonych osiedlach mieszkalnych. Nie powinno się również rozdawać ulotek zbyt często, ponieważ to również może zmęczyć potencjalnych odbiorców.

  1. Powierzanie wykonywania realizacji nieodpowiedniej drukarni

Jednym z problemów, które przyczyniają się do tego, że rozdane ulotki nie przyniosły efektu, jest powierzenie wykonania tych materiałów firmie, której usługi nie są w pełni profesjonalne. Liczy się to, aby materiał, z jakiego zostały wykonane był bardzo dobrej jakości. Grafika także nie powinna budzić zastrzeżeń.

Aby zaoszczędzić czas, który również jest bardzo ważny podczas kolportażu materiałów reklamowych takich jak ulotki, warto zdecydować się na usługi drukarni internetowych. Jednym z przykładów jest Drukarniaonline.pl, jaka w profesjonalny sposób przygotowuje materiały dla klientów. Można skorzystać z oferty dostępnej na stronie, a także zdecydować się na takie zlecenie, które będzie jeszcze bardziej dopasowane do potrzeb zamawiającego. Bardzo dużym plusem korzystania z usług tej firmy jest to, że cały proces zamawiania produktów jest dokładnie opisany na stronie Drukarniaonline.pl. Znajdują się tam również odpowiedzi na najbardziej nurtujące pytania.

 

 

--- Artykuł sponsorowany ---


Reklama
Reklama
ReklamaAdvertisement
Reklama
ReklamaAdvertisement
Reklama