Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 4 maja 2025 06:53
Reklama Advertisement

Skuteczna reklama w Internecie? Postaw na pozycjonowanie strony

Zarówno czołowe serwisy internetowe, jak i niszowe strony pełne są różnego rodzaju reklam w formie grafik, krótkich materiałów wideo, tekstów i nie tylko. Równie istotne jest też zdobywanie wysokich pozycji w zakresie najważniejszych słów i fraz kluczowych dla danej branży. Co trzeba zrobić, by osiągnąć sukces w sieci? W jaki sposób dotrzeć właśnie do tych klientów, którym chcemy zaoferować swój produkt bądź usługę?
  • 05.06.2018 10:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Skuteczna reklama w Internecie? Postaw na pozycjonowanie strony

Rozpoznaj grupę docelową

Zdecydowana większość firm posiada swoją sprecyzowaną grupę docelową. Ze względu na terytorium działania mogą to być mieszkańcy danego obszaru. Jeżeli chodzi o charakter prowadzonej działalności, często adresuje się ją do osób w określonym wieku i o konkretnych zainteresowaniach. Warto poświęcać temu zagadnieniu czas nie tylko przed otwarciem firmy, ale również na bieżąco dostosowywać te parametry do zmieniających się trendów wśród konsumentów. W sieci jest bowiem dostępnych wiele narzędzi, które pozwalają dokładnie konfigurować adresata reklamy. Korzystając z systemów analitycznych można też dowiedzieć się, kto odwiedza witrynę, ile spędza na niej czasu itp. Te zagadnienia mogą być przedmiotem współpracy z agencją SEO, która pomaga swoim klientom obrać odpowiedni kierunek i konsekwentnie nim podążać.

Zdefiniuj swój cel

Ogólnie rzecz biorąc zawsze chodzi o zwiększenie liczby transakcji oraz ich jednostkowej wartości. Warto jednak zwrócić uwagę na różne mniejsze cele, które mogą się w rezultacie przyczynić do realizacji głównych zamierzeń. Pozycjonowanie stron www przynosi nie tylko większe obroty, ale też przyczynia się do wzrostu świadomości marki. Firmowa witryna jest wyświetlana u coraz większej grupy ludzi. Na dobrze prowadzonej stronie oprócz złożenia zamówienia mogą oni także przeczytać interesujące treści o charakterze poradnikowym, wymienić się opiniami z innymi użytkownikami, zamieścić fotografie itd. Każda z tych aktywności przybliża odwiedzających do danej marki i pomaga wzbudzać w nich poczucie lojalności. Dawno już bowiem minęły czasy „statycznych” stron internetowych, które oferowały jedynie odrobinę tekstu do przeczytania i na tym kończyła się ich funkcjonalność. We współpracy z agencją interaktywną stawia się m.in. takie cele, jak zwiększenie czasu, przez jaki użytkownicy pozostają na stronie, prowadzenie profili na portalach społecznościowych czy dotarcie do klientów z kolejnymi produktami lub usługami z innych kategorii niż te, z których korzystali oni dotychczas.

Wybierz sposoby działania

Dziś do osiągnięcia sukcesu w sieci nie wystarcza jedynie zdobycie wysokich pozycji w wyszukiwarce, choć cały czas pozostaje to kluczowa sprawa w procesie pozycjonowania. Pojawienie się nowych narzędzi oraz zmiana postaw użytkowników skutkują tym, że coraz większego znaczenia nabiera sprawne prowadzenie kampanii Google AdWords, wykorzystywanie remarketingu czy uczestnictwo w sieci reklamowej. Agencje interaktywne specjalizują się również w tych zagadnieniach, poszerzając standardową ofertę, która kiedyś obejmowała jedynie zdobywanie wysokich pozycji (zobacz ofertę agencji SEO MAYKO).

Wyznacz budżet

Podobnie, jak w każdym obszarze prowadzonej działalności, również i w zakresie pozycjonowania ważne jest to, by znać swoje możliwości. Trzeba jednak spojrzeć na tę sprawę nieco inaczej niż jeszcze kilka lat temu. Wówczas koszt usługi był uzależniony głównie od pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Algorytmy Google były natomiast zdecydowanie mniej skomplikowane. Dziś w ramach współpracy z agencjami SEO należy zwrócić uwagę na cały szereg czynników. Będzie to m.in. poprawienie odczuć użytkowników (user experience), pojawiających się podczas odwiedzin strony, pozyskiwanie danych kontaktowych (adresów e-mail i numerów telefonów) do klientów, budowanie wizerunku i renomy marki oraz wiele, wiele innych. Jeszcze kilka lat temu mnóstwo specjalistów od pozycjonowania publikowało specjalnie spreparowane witryny o nikłej treści, które były przygotowane głównie z myślą o robocie Google, podczas gdy dziś niejednokrotnie za podobną cenę można opublikować zaledwie jeden tekst fachowy (koszt zarówno za napisanie, jak i umieszczenie w dobrym serwisie). Wszystko to spowodowane jest rozwojem internetu i marketingu w sieci, wzrostem jakości umieszczanych treści, specjalizacją itp.

--- Artykuł sponsorowany ---


Reklama
Reklama
ReklamaAdvertisement
ReklamaAdvertisement
Reklama
Reklama