Dlaczego pozycja w Google jest tak ważna?
Dziś to algorytm wyszukiwarki decyduje o tym, jak często nasza witryna będzie wyświetlana na liście wyników przy danym zapytaniu. Dlatego, jeśli nie spełnimy wymagań i nie zastosujemy się do zaleceń globalnego giganta, zwyczajnie nie pojawimy się na radarze potencjalnych klientów, zwykle ograniczających swoje poszukiwania produktów do pierwszej dziesiątki stron proponowanych przez mechanizm Google. Aby dostać się na szczyt listy musimy zacząć od tak zwanego SEO (skrót od Search Engine Optimization), czyli optymalizacji pod kątem wyszukiwarek internetowych. W toku działań profesjonalnego seowca nasza strona ulegnie przeobrażeniu zgodnie z panującymi sugestiami i preferencjami robotów skanujących Google. By uczynić naszą WWW konkurencyjną trzeba będzie zmodyfikować i uzupełnić kod HTML oraz istotne skrypty wraz z wtyczkami, dzięki czemu projekt będzie ładował się szybciej oraz pozostanie czytelny na każdym urządzeniu. Następnie metamorfoza dotknie design, strukturę i rozkład strategicznych elementów szablonu, a także architekturę strony. Proponowana przez nas treść zaś zostanie uzupełniona o słowa kluczowe przy jednoczesnym nacisku na unikalność i użyteczność oferowanych materiałów. To wszystko oraz inne rozliczne akcje staną się podstawą do realnej rywalizacji o nasze miejsce w sieci (na podstawie: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/ ).
Na czym polega praca pozycjonerów?
Walka o sieciową dominację w interesującej nas dziedzinie rozpoczyna się na dobre, gdy nasz serwis spełnia podstawowe wytyczne Google. Po optymalizacji pozycjoner kieruje swoje wysiłki przede wszystkim na zwiększenie naszej obecności w strategicznych punktach internetu, skąd możemy oczekiwać migracji zainteresowanych klientów. Liczyć się będzie zatem ilość oraz jakość linków zewnętrznych prowadzących do naszej domeny, ale też czynny i merytoryczny udział w dyskusjach na tematy związane z branżą i problemami naszych odbiorców, czyli tak zwany content marketing. Oprócz przyciągania uwagi internautów oryginalną treścią, staniemy się też marką aktywnie korzystającą z okazji do komunikacji z fanami oferowanej przez social media. Oczywiście na pozycję ostatecznie wpłynie znacznie więcej czynników, jednak kiedy już osiągniemy pierwszą dziesiątkę wyników w ważnych dla nas kategoriach, możemy bez wchodzenia w bardziej techniczne aspekty cieszyć się stabilnym i długotrwałym napływem chętnych do zakupu użytkowników.