Podstawy telemarketingu – to warto wiedzieć
Obecnie wiele przedsiębiorstw podejmuje współpracę z firmami, trudniącymi się sprzedażą towarów i usług za pośrednictwem telefonu. Skuteczny telemarketing pozwala na nawiązanie bezpośredniego kontaktu z potencjalnym klientem, a tym samym zakończenie rozmowy z sukcesem. Co jednak zrobić, aby tak się rzeczywiście stało? Otóż należy pamiętać o kilku kwestiach:
1. Stworzenie bazy z listą potencjalnych klientów,
2. Przedstawienie odbiorcom korzyści, jakie niesie ze sobą zakup danego produktu lub usługi,
3. Dostarczenie potencjalnym klientom wyczerpujących informacji o ofercie,
4. Zastosowanie metod sprzedaży telefonicznej, które przekonają klienta do zakupu.
Warto wiedzieć o tym, że sukces rozmowy telefonicznej w dużej mierze uzależniony jest od należytego przygotowania sprzedawcy, który będzie ją przeprowadzał. Musi on bowiem wiedzieć, jak rozmawiać z klientem, aby nawiązać z nim nić porozumienia, a tym samym doprowadzić transakcję do finalizacji.
Jak skutecznie sprzedawać przez telefon?
Żeby rozmowa telefoniczna pozwoliła osiągnąć oczekiwany efekt końcowy, powinna być prowadzona w odpowiedni sposób. Najważniejsze, aby pracownik odpowiedzialny za tą formę sprzedaży, został należycie przeszkolony zarówno, jeśli chodzi o oferowany produkt czy usługę, jak i techniki stosowane w celu wywarcia wpływu na klienta.
Jeżeli dane przedsiębiorstwo nie dysponuje funduszami na zatrudnienie i wyszkolenie takiego specjalisty lub zwyczajnie zależy mu na poprowadzeniu terminowego projektu, to najlepszym rozwiązaniem będzie podjęcia współpracy z firmą, która świadczy usługi telemarketingowe. Tworzy ją zespół wykwalifikowanych specjalistów w dziedzinie sprzedaży telefonicznej. Po odbyciu szkolenia produktowego, są oni niemal od razu gotowi do pracy. To, na co stawiają tego typu firmy podczas telefonicznych rozmów z klientami to:
1. Dobry nastrój. Energiczne i pozytywne nastawienie zwiększa szanse na osiągnięcie sukcesu w sprzedaży.
2. Scenariusz rozmowy. Każdy pracownik wie dokładnie, w jaki sposób rozpocząć rozmowę, jak zbijać obiekcje klientów i zaciekawić ich ofertą.
3. Unikanie błędów. Telemarketerzy są starannie przygotowywani do rozmów, co zmniejsza ryzyko popełniania przez nich błędów.
4. Kontynuacja kontaktu. Ze względu na to, że większość transakcji zawieranych jest podczas kolejnego kontaktu z klientem, pracownicy firm telemarketingowych dbają o to, aby nie kończył się on po pierwszej rozmowie.
Gdzie znaleźć firmę przeprowadzającą kampanie telemarketingowe?
Obecnie na rynku swoją działalność prowadzi wiele firm marketingowych. Dużą popularnością cieszą się firmy marketingowe Poznań jak np. Directan Plus, z ofertą której można zapoznać się pod adresem directan.pl. Ogromna wiedza poparta latami doświadczenia zawodowego i setkami przeprowadzonych kampanii telemarketingowych sprawiają, że warto podjąć z nią współpracę.