Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 3 maja 2025 17:49
Reklama

Ile kosztuje fotografia produktowa?

  • 06.12.2022 12:21
  • Autor: Grupa Tipmedia
Ile kosztuje fotografia produktowa?

Fotografia produktowa, podobnie jak inne usługi może być różnie wyceniana. Finalna cena zależy od doświadczenia fotografa produktowego, jakości jego pracy a także tego co chcemy sfotografować. W tym artykule wyjaśnimy pokrótce jak dokonuje się wyceny fotografii produktowej oraz dlaczego warto postawić na jakość niż cenę zdjęć.

Dlaczego warto zainwestować w profesjonalną fotografię produktów

Przede wszystkim należy pamiętać, że fotografia produktowa to nie obowiązek do odhaczenia tylko rodzaj naszej wizytówki. A dokładniej naszego sklepu internetowego. To jakie umieścimy w nim zdjęcia przekłada się bezpośrednio na odbiór wśród klientów. Profesjonalna fotografia produktowa pozwoli nam między innymi:

  • budować własną markę - zwiększa rozpoznawalność naszej oferty
  • zwiększyć konwersję - atrakcyjne zdjęcia to więcej klientów oraz dokonanych zakupów
  • zmniejszyć zwroty i niezadowolenie klientów - zgodne z rzeczywistością fotografie produktowe to mniej zwrotów i rozczarowania u klientów
  • poprawić czytelność ofert - ludzie są wzrokowcami, szybciej dowiadują się potrzebnych informacji o przedmiocie z fotografii niż z opisu

Każda fotografia produktu jest inna

W zależności od tego jaki asortyment produktów posiadamy, jego sfotografowanie będzie wymagało innego podejścia. O ile oczywiste jest, że zupełnie inaczej tworzy się fotografie produktowe biżuterii niż zdjęcia odzieży o tyle nie każdy zdaje sobie sprawę, że nawet podobne przedmioty mogą wymagać zupełnie innego nakładu pracy fotografa produktowego. Aby lepiej zrozumieć ostatnie zdania pokażemy dwa przykłady. Załóżmy, że chcemy sfotografować czapkę:

  1. w pierwszym przypadku Klient chce otrzymać fotografię produktową czapki ułożonej na płasko - tzw flatshot (zdjęcie z góry)
  2. w drugim scenariuszu Klient zamawia fotografię produktową czapki na niewidzianym manekinie. Jest ona wypełniona, jednak bez udziału widocznego modela czy manekina.

Jak widzimy w powyższych przykładach dwa różne zdjęcia tego samego przedmiotu wymagają zupełnie innego podejścia i warsztatu pracy.

Fotografia produktowa cennik - dlaczego nie jest uniwersalny

Na część tego pytania odpowiedzieliśmy w poprzednim akapicie. Chodzi przede wszystkim o to, że każde zlecenie fotografa produktowego jest inne. Różni się ono produktami, które musi sfotografować, ich rodzajem, materiałem a także wymaganiami konkretnego klienta. Duże znaczenie ma również ilość przedmiotów, które zostaną dostarczone na sesję. Oczywiście im większa ilość tym można liczyć na niższą cenę jednostkową. Ilość fotografii produktu wykonanych dla każdej sztuki przedmiotu również ma duże znaczenie dla finalnej wyceny.


Mamy więc nadzieję, że osoby, które zapoznały się z tym wpisem zrozumieją, dlaczego wpisując w wyszukiwarkę na przykład frazę fotografia produktowa cennik nie zawsze otrzymujemy interesujące nas wyceny lub konkrety. Bardzo często ceny tam podane są orientacyjne i mogą się mocno różnić w zależności od powyższych zmiennych.

--- Artykuł sponsorowany ---


Reklama
ReklamaAdvertisement
ReklamaAdvertisement
Reklama
Reklama
Reklama