Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 6 maja 2024 01:11
Reklama

Żabka zrobi konkurencję kwiaciarniom. Plan jest ambitny, ale nie bez szans

Sieć sklepów Żabka testuje projekt, który – jeśli zakończy się sukcesem – zapoczątkuje wprowadzenie kwiatów ciętych do stałej oferty dużej części placówek.
Podziel się
Oceń

Dotychczas kwiaty były w Żabce jedynie sezonowo, np. z okazji Dnia Kobiet czy Dnia Matki. Nowy koncept ma zmienić postrzeganie Żabki. Sieć może stać się – donoszą Wiadomości Handlowe – jedną z największych sieci kwiaciarni w Polsce. O ile pilotaż okaże się sukcesem. 

Kwiaty w Żabce na nowych warunkach 

A ten trwa w około tysiącu placówek. W przyszłości Żabka planuje wyodrębnić kwiaty jako osobną kategorię produktów.

Dzięki temu kwiaty nie będą eksponowane razem z warzywami czy owocami, lecz zyskają własne, specjalnie przystosowane do ich przechowywania miejsce. Wprowadzenie nowych mebli do ekspozycji kwiatów ma ułatwić ich prezentację i zachęcić klientów do zakupów.

Na razie testują pomysły 

Na niedawno zakończonym wydarzeniu Żabka Biznes Expo sieć zorganizowała konkurs dla franczyzobiorców, którzy mieli okazję zaprezentować swoje umiejętności florystyczne. Najlepszy bukiet – wybrany podczas konkursu – znajdzie się w ofercie sieci w trakcie trwającego pilotażu. 

To z jednej strony sposób na integrację i motywację franczyzobiorców, a z drugiej – okazja do testowania nowych pomysłów i ofert.

Żabka próbuje podbić trudny rynek

I to pomimo silnej konkurencji ze względu na nasycenie rynku kwiaciarskiego, na którym większość z kilkudziesięciu tysięcy działających w Polsce kwiaciarni to małe, lokalne punkty, 

Żabka ma szanse wykorzystać swoją ogólnopolską sieć do zbudowania dominującej pozycji. Żabka z tysiącami kwiaciarni w swoich sklepach może mocno wpłynąć na ten rynek. 


Napisz komentarz
Komentarze
Reklama