Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Nie przywiązujemy się do operatorów naszych komórek. Liczy się dobra oferta

Chętnie zmieniamy operatorów naszych komórek. Pokazał to ubiegły rok, kiedy z sieci do sieci przeniesiono blisko 400 tys. numerów. Mocno odczuła to jedna z sieci.
Podziel się
Oceń

Urząd Komunikacji Elektronicznej – jak podała next.gazeta.pl – opublikował nowy raport. Pokazuje on, że w ubiegłym roku wyjątkowo chętnie zmienialiśmy operatorów. Spójrzmy na liczby. 

Co się działo wśród największych?

W IV kwartale 2023 r. w sieciach mobilnych przeniesiono łącznie blisko 380 tys. numerów, o 2,6 tys. więcej niż w III kwartale. Dwóch z 4 największych operatorów komórkowych zakończyło go na minusie:

Straciły:

Orange Polska – ponad 13 tys. użytkowników, 

• Polkomtel (Plus) – ponad 54,5 tys. 

Zyskały:

• T-Mobile ponad 9,3 tys. użytkowników,

• P4 (Play) – 31,8 tys.

Wielki przegrany

Dane za cały 2023 r. potwierdzają po raz kolejny, że Polacy nie przywiązują się do swoich operatorów. Łącznie bowiem przeniesiono prawie 1,5 mln numerów, o ponad 106 tys. więcej niż w 2022 r.

Również z punktu widzenia całego roku straciły:

• Orange Polska – 44,9 tys. użytkowników 

•  Polkomtel (Plus) – 207 tys. użytkowników; to największy przegrany 2023 r.

Zyskały natomiast: 

• T-Mobile – 32,7 tys. numerów,

• P4 (Play) – 124 tys. użytkowników.

Operatorzy czekają na takich klientów

– Skala zjawiska rośnie od kilku lat. Wynika głównie z większej świadomości klientów, że zmiana operatora nie oznacza już utraty numeru – powiedział w rozmowie z gazetaprawna.pl Łukasz Dec, redaktor naczelny Telko.in. 

I przypomniał, że kiedyś najlepsze oferty operatorzy przygotowywali z myślą o nowych klientach sieci. Dzisiaj czekają na klientów przenoszących do nich swoje numery z sieci konkurencyjnych. Dlatego…

– Przenoszenie numerów zwyczajnie opłaca się konsumentom wrażliwym na niską cenę usług i sprzedawanych z nimi telefonów – podkreślił Dec.

 


Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama