Pozycjonowanie stron internetowych Olsztyn - jak wypromować firmę

  • 14.05.2019, 15:00
  • Grupa Tipmedia
Pozycjonowanie stron internetowych Olsztyn - jak wypromować firmę

W 2017 roku na olsztyńskim rynku funkcjonowało kilka tysięcy firm. Ich potencjał jest na tyle duży, że firmy w Olsztynie z sektora MŚP mogą swobodnie konkurować na rynku ogólnopolskim. Pomocne w pozyskaniu nowych klientów i budowaniu stabilnej pozycji marki jest pozycjonowanie stron internetowych w Olsztynie. Dowodem na potwierdzenie tej tezy, są historie sukcesów wielu lokalnych firm, które swój rozwój oddały w ręce agencji SEO zajmujących się zwiększaniem widoczności w wyszukiwarkach internetowych.

Jak wygląda pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie stron jest ściśle powiązane z obecnością w wyszukiwarkach internetowych, wśród których najpopularniejszą jest oczywiście Google. Najprościej ujmując, jest to proces takiego dostosowania i wypromowania konkretnej strony internetowej, aby po wpisaniu słowa kluczowego - np.: „stolarz Olsztyn”, czy zapytania w wyszukiwarkę, dana strona pojawiła się jak najwyższej w wynikach wyszukiwania. Niestety, algorytm oceny strony stworzony przez Googla ulega ciągłym zmianom, dlatego pozycjonowanie stron internetowym jest procesem ciągłym i długotrwałym. W związku z powyższym, działania w ramach SEO muszą odbywać się zgodnie z zaplanowaną długofalową strategią mającą na celu zwiększenie przychodów firmy decydującej się na usługi pozycjonerskie.

Pozycjonowanie lokalne olsztyńskich przedsiębiorstw

Pozycjonowanie lokalne w odróżnieniu od pozycjonowania globalnego polega na promowaniu witryn na podstawie słów kluczowych związanych bezpośrednio ze wskazaną lokalizacją. Skuteczne pozycjonowanie lokalne sprawia, że nawet niewielkie firmy w Olsztynie mogą stać się miejscowymi liderami. Jak wynika z badań marketingowych, ponad 85% użytkowników wyszukuje frazy związane z lokalnymi biznesami, a aż 78% z nich dokonało później zakupu.

Choć techniki pozycjonerskie stosowane przy pozycjonowaniu lokalnym nie odbiegają znacznie od tych stosowanych przy frazach globalnych, to istnieją pewne techniczne detale, które mogą przesądzić o sukcesie fraz lokalnych. Warto także pamiętać o odpowiednim doborze fraz kluczowych, ponieważ zbyt duże zawężenie może doprowadzić do utraty potencjalnych klientów z terenu np. całego województwa warmińsko-mazurskiego. Stąd niezmiernie ważny jest wybór odpowiedniej agencji SEO, która przeprowadzi rzetelny audyt strony internetowej i wybierze frazy (lokalne/regionalne/globalne) najkorzystniejsze z perspektywy biznesu klienta.

Jak wygląda pozycjonowanie stron internetowych olsztyńskich firm?

Pozycjonowanie stron internetowych to proces, w ramach którego wykonywane jest kilkadziesiąt czynności zarówno na samych serwisie, jak i poza nim. Eksperci z wrocławskiej firmy EACTIVE uważają, że najlepiej jest je wykonywać jednocześnie lub w ściśle określonej kolejności. Wszechstronność podejmowanych działań sprawia, że często nad optymalizacją serwisu pracuje kilku specjalistów z różnych dziedzin. Tylko synergia wszystkich podejmowanych czynności jest gwarancją sukcesu w przypadku pozycjonowania stron internetowych w Olsztynie i innych miastach województwa warmińsko-mazurskiego.

Wśród najważniejszych elementów pozycjonowania stron internetowych wymienia się między innymi następujące działania:

  • optymalizacja kodu strony i jej struktury

  • tworzenie oryginalnych treści, zgodnych z wytycznymi SEO

  • wybór słuch kluczowych i ustalenie długofalowej strategii

  • optymalizacja grafik (nadanie im odpowiednich atrybutów, nazw i wagi)

  • wprowadzenie certyfikatu SSL i wersji mobilnej

  • wyeliminowanie błędów serwera i optymalizacja szybkości wczytywania się strony

  • analiza profilu linkowego strony, ustalenie strategii linkowania, ewentualne zrzeczenie się linków

  • analityka internetowa i mierzenie efektów wszystkich podejmowanych działań

To specjaliści powinni zająć się twoją stroną internetową

Często w sieci można spotkać się z opinią, że pozycjonowanie stron internetowych to proces, który można wykonać samemu. Niestety, nie ma nic bardziej mylnego i niebezpiecznego zarówno dla nowo powstałych firm, jak i biznesów o ugruntowanej pozycji na rynku. Źle wykonane prace pozycjonerskie na stronie internetowej, mogą doprowadzić do obniżenia pozycji w rankingu, ale także do nałożenia kary na cały serwis. Usunięcie skutków takich działań może trwać od kilku do kilkunastu miesięcy.

Nie bez przyczyny w najlepszych polskich agencjach SEO nad pozycją jednego serwisu pracuje kilku ekspertów. Zmieniające się algorytmy, w praktyce oznaczają potrzebę ciągłego doszkalania i bycia na bieżąco z wszelkimi nowinkami w tej dziedzinie. Pułapką jest także chęć pójścia na skróty, chociażby w postaci black hat SEO. Eksperci z agencji Eactive zajmującej się pozycjonowaniem serwisów firm z Olsztyna, wymieniają kilka nierekomendowanych technik. m.in.: wymianę mało wartościowych linków polegającą na korzystaniu z systemów wymiany linków, czy ukrywanie linków i słów kluczowych, które są najczęściej w kolorze strony, przez co są zupełnie niewidoczne dla użytkownika. W konsekwencji stosowania tych praktyk nie tylko można obniżyć pozycję strony w wyszukiwarkach, lecz nawet zostać przez nie całkowicie zablokowanym! Warto też pamiętać, że wysoka pozycja w Google nie jest dana raz na zawsze. Przeciwnie, pozycjonowanie stron wymaga ciągłej pracy i udoskonalania konkretnych działań. Treści na stronie muszą być regularnie rozbudowywane, a ich jakość nie może ulec pogorszeniu. Inaczej łatwo jest spaść z wysokiej pozycji, nawet jeśli są to pierwsze wyniki wyszukiwania. Profesjonalne pozycjonowanie stron jest więc nie tylko umiejętnością korzystania z internetowych narzędzi. To także działania w zakresie monitoringu i analityki internetowej, aby udoskonalać proces pozycjonowania konkretnej strony. Nie warto więc ryzykować – to właśnie skorzystanie z doświadczenia profesjonalnej agencji marketingowej daje pewność, że pozycjonowanie strony przyniesie oczekiwane rezultaty.

Grupa Tipmedia
Podziel się: