Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 29 marca 2024 14:40
Reklama Wanda Agnieszka Jabłońska do Rady Miasta Olsztyna

Leroy Merlin traci klientów, TVP, Polsat i TVN zarabia. Na reklamie [ARTYKUŁ]

Trudno było przeoczyć telewizyjne reklamy Leroy Merlin. Okazuje się, że nadawcy sporo na nich zarobili. Najwięcej TVP. Czy to moralne? – pytają przedstawiciele Ogólnopolskiego Bojkotu Leroy Merlin.
Leroy Merlin traci klientów, TVP, Polsat i TVN zarabia. Na reklamie [ARTYKUŁ]

Autor: iStock

Podziel się
Oceń

Francuska sieć Leroy Merlin należy do tych firm, które po wybuchu wojny w Ukrainie nie opuściły Rosji. Mętne wyjaśnia nikogo nie przekonały do czystych intencji Francuzów. Firma trafiła na tzw. Listę Hańby, a Ogólnopolski Bojkot Leroy Merlin zaczął akcje protestacyjne przed placówkami giganta w całej Polsce.

Rosyjskie jako polskie

Leroy Merlin podpadł polskim klientom z jeszcze jednego powodu. Zaczął sprzedawać w Polsce towary rosyjskie jako polskie. Sprawę nagłośnił Ogólnopolski Bojkot Leroy Merlin.

– Jako przykład podawaliśmy m.in. płyty pilśniowe rosyjskiej firmy Ultralam. Rzeczniczka prasowa firmy twierdziła wtedy: „Sprzedajemy jedynie produkty, które zostały z dostaw i zamówień sprzed marca 2022” – mówił po ujawnieniu tego procederu aktywista Ludwik Trammer.

Firma – dodawał – po cichu wprowadziła zmianę w opisach produktów. – Tam, gdzie do tej pory wpisany był kraj pochodzenia „Rosja”, teraz widnieje „Polska”. Kod produktu, stany magazynowe, nazwa producenta i wszystkie inne szczegóły pozostały bez zmian – doprecyzował Trammer i wskazał płyty OSB.

Leroy Merlin tłumaczył to pomyłką pracownika.

Jak podał portalspozywczy.pl, powołując się na anonimowe źródła zbliżone do zarządu polskiej spółki, wszystko to sprawiło, że sieć zaliczyła spadek obrotów o ok. 20 proc. Zamiast jednak wycofać się z Rosji, francuska firma wybrała inny sposób odbudowy wizerunku. Zainwestowała w kampanię reklamową w polskich mediach.

Pokaźne zyski

Portal spożywczy.pl dotarł do danych Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej na temat reklam telewizyjnych zleconych przez Leroy Merlin. Wynika z nich, że wydatki firmy na reklamę znacząco wzrosły rok do roku (okres od 10 marca do 17 maja). Za reklamy w  TVP1 Leroy Merlin zapłacił o 204.71 proc. więcej, a TVP2 o 201.18 proc. Reklamy w Polsacie były droższe o 155.67 proc. TVN zarobił więcej o 95.69 proc.

Czy jest to moralne? Czy moralne jest komentowanie wojny w Ukrainie w TVP, TVN, Polsacie, a jednocześnie branie pieniędzy od firmy, która chce robić biznes w kraju Putina? Te pytania sformułowali przedstawiciele Ogólnopolskiego Bojkotu Leroy Merlin.

– Ten wzrost liczby reklam jest szczególnie wredny, biorąc pod uwagę fakt, że wszystkie trzy stacje nie wyemitowały żadnej informacji o protestach. Czyli z jednej strony brały pieniądze od reklamodawcy, który widnieje na tzw. Liście Hańby, z drugiej cenzurowały swój przekaz, nie pokazując protestów, o których było głośno w innych mediach – powiedział portalowispozywczemu.pl Dominik Gąsiorowski z Ogólnopolskiego Bojkotu Leroy Merlin.

 

 

 


Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama