PiS chce wygrać wybory parlamentarne za wszelką cenę. Dlatego obiecuje dużo i prawie każdemu. Według licznika obietnic wyborczych, społecznego projektu tworzonego przez redakcję money.pl i FOR, obietnice partii Kaczyńskiego wyniosły już 157 mld zł.
A pomysłowość liderów partii w tej kwestii jest nieograniczona. Dlatego nie wiadomo kiedy, co i komu obiecają ich kandydaci. A ci nie zawodzą...
Cel? Kierowcy
Każdy 18-latek będzie mógł odbyć w szkole bezpłatny kurs na prawo jazdy. Takie rewelacje ogłosiła we Wrocławiu Elżbieta Witek, kandydatka PiS w wyborach do Sejmu. To kusząca propozycja, zważywszy, że kurs na kategorię B kosztuje 2,5-3 tys. zł. Nie wiadomo tylko, na ile realna.
W temacie „kierowcy” to nie koniec obietnic PiS-u. Niedawno, po rocznej przerwie wróciły kursy redukujące punkty karne. Każdy, ko chce z nich skorzystać, musi zapłacić 900-1 tys. zł. Ale nie w Białymstoku.
Tam dyrektorem Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego jest Przemysław Sarosiek. Kandyduje do Sejmu z listy PiS. Właśnie wymyślił, że kursy redukujące będą tańsze. Tyle że nie dla każdego.
– Zdaję sobie z tego sprawę, że 950 zł to spory wydatek. Szukaliśmy różnego rodzaju rozwiązań, żeby zacząć stosować zniżki – powiedział Sarosiek na konferencji prasowej.
I ogłosił, że w białostockim ośrodku personel medyczny z całego kraju będzie mógł skorzystać z 25-procentowej bonifikaty za kursy. – Nie wyobrażamy sobie, żeby ratownicy medyczni, lekarze czy kierowcy karetek – ludzie, którzy ratują ludzkie życie – nie mieli prawa jazdy. Uważam, że jest to uzasadniony interes społeczny – przekonywał.
Sarosiek – dodajmy – kilka lat temu sam stracił prawo jazdy. Przez punkty karne.
Jakie jeszcze obietnice złożył PiS?
Jedną z najbardziej nagłaśnianych są emerytury stażowe. Dzięki temu w praktyce ci, którzy pracowali fizycznie, o świadczenie mogliby ubiegać się w wieku 55-60 lat. Czyli o 5 lat wcześniej niż w przypadku tradycyjnej emerytury.
Kolejną obietnicą było podniesieniu świadczenia 500 plus do 800 zł. Obowiązywać ma od stycznia 2024.
Najkosztowniejszymi propozycjami są jednak budowa superarmii (45 mld zł) oraz Program Inwestycji i Fundusz Inwestycji Lokalnych (46 mld zł).
A to tylko lista najdroższych obietnic. Do tego trzeba jeszcze dołożyć całą drobnicę. Ba tak na tym tle wyglądają np. propozycje dla kierowców i przyszłych kierowców.
Napisz komentarz
Komentarze